Udviklingsmodul

MEA – Hvordan kommunikerer virksomheder med troværdighed om bæredygtighed?

fredag d. 11. februar 2022
Kl. 8.00-9.15

Gratis

Tilmeldingsfrist:
torsdag d. 10. februar 2022 kl. 12:30

WEBINAR

I en klimautålmodig samtid vil forbrugere gerne vide, at virksomheder er bæredygtige og tager ansvar. Men når virksomhederne fortæller, at de er bæredygtige og tager ansvar, har forbrugerne svært ved at tro dem. Det er et moderne paradoks. En analyse fra DI viste i sommeren 2021, at halvdelen af alle virksomheder kommunikerer om bæredygtighed. Men gør de det rigtigt? Altså lovligt, troværdigt og vejledende?

Formålet med dette webinar er at give indsigt i og praktiske eksempler på, hvordan virksomheder kan navigere mellem ønsket om at kommunikere bæredygtighed og omverdenens krav om at dokumentere bæredygtighed. 

Med afsæt i Forbrugerombudsmandens Kvikguide til virksomheder om miljømarkedsføring vil oplægsholder Christina Blak fortælle om sammenhængen mellem markedsføring og dokumentation, om god kommunikationspraksis af bæredygtige tiltag og om, hvordan man kan kommunikere uden at falde i greenwashing-fælden. 

Oplægget har fokus på muligheder og snubletråde i bæredygtighedskommunikation og understøttes af gode og mindre gode eksempler på, hvordan virksomheder kommunikerer deres bæredygtige budskaber.

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål undervejs og til sidst i webinaret.

Dato: Fredag den 11. februar kl. 8.00 til 9.15

Sted: Via Teams

Tilmeld dig modulet her


Om oplægsholderen

Christina Blak er kreativ direktør & partner i konsulentbureauet We Love People, der rådgiver virksomheder i formålsdrevet forretning og kommunikation af bæredygtig transformation. Christina er en aktiv stemme i debatten om purpose, grøn omstilling og implementeringen af FN's 17 verdensmål og desuden en erfaren kursusleder og facilitator af dialoger om bæredygtig forretningsudvikling.